Importanta unei strategii clare de promovare

Fie ca vorbim de firme mari sau mici, promovarea eficienta are nevoie sa fie facuta pe baza unui plan. Daca esti antreprenor, probabil stii deja ca mediul digital de astazi, nu este unul tocmai usor de gestionat. Sunt foarte multe branduri puternice care acapareaza toata atentia. Totusi, cu o strategie buna, chiar si cele mici pot creste.

Asa cum iti poti construi o strategie de business, la fel iti poti construi si una de promovare. Daca vrei sa-ti promovezi afacerea, trebuie sa stii ce iti doresti sa obtii, de la cine vei obtine si cum ii poti convinge pe cei care vrei sa cumpere de la tine. In acest sens, o agentie de marketing profesionista te-ar putea ajuta.

Strategia este un instrument necesar pentru orice afacere care vrea sa creasca sustenabil. Poate oferi atat vizibilitate reala, cat si rezultate pe care le poti masura. Cu un plan bine construit, ai sansa sa te pozitionezi corect pe piata ta, consolidandu-ti imaginea de brand de incredere.

Eforturile se risipesc fara o directie clara

Sa lansezi si sa promovezi o afacere, implica multe resurse. Multi antreprenori pornesc la drum cu intentii bune, dar fara sa-si fi facut un plan concret de promovare. E bine sa stii de la inceput daca vrei sa colaborezi cu profesionisti sau nu, cam ce oferte de servicii seo preturi exista si asa mai departe.

Indiferent de ce actiuni urmeaza sa faci, actiunile tale trebuie sa urmeze o linie strategica. Cu alte cuvinte, fie ca vrei sa postezi pe retelele sociale sau sa creezi reclame pe Google, ai nevoie de o strategie pentru ele. In caz contrar, rezultatele fie nu apar, fie nu vor fi cele asteptate.

Fara o directie clara, te-ai putea afla in urmatoarele situatii:

  1. Mesajele tale nu sunt coerente pentru oameni
  2. Publicul nu intelege de ce ar trebui sa aleaga brandul tau
  3. Nu stii ce sa prioritizezi sau cum sa aloci eficient bugetul
  4. Nu poti masura rezultatele pentru ca nu ai obiective stabilite

Sa ai o strategie de marketing, e ca si cum ai avea o harta intr-un loc necunoscut. Stii incotro sa mergi si cam ce pasi trebuie sa urmezi. In lipsa hartii, nu-ti ramane decat sa te bazezi pe presupuneri, iar asta iti poate risipi resurselor. In marketing, e bine sa ai si sprijin din partea specialistilor, asa ca poti alege sa colaborezi, de exemplu, cu o firma seo.

Strategia implica decizii bune si actiuni concrete

Atunci cand vorbim de strategie, facem referire in mod special la obiective, decizii si actiuni. Cu alte cuvinte, prin strategia sa, un antreprenor se gandeste intai la ce vrea sa obtina. Dupa aceea, se gandeste la cum vrea sa obtina acel lucru si ia decizii in acea directie. Cu cat actiunile lui sunt mai bune, cu atat mai bune vor putea fi si rezultatele.

Prezenta ta online, trebuie sa fie construita in jurul acestor lucruri. In ziua de astazi, e deosebit de important sa stii foarte bine unde vrei sa ajungi si cum sa ajungi acolo. De asemenea, nu putem ignora nici faptul ca oamenii actioneaza diferit in online si nu se mai lasa convinsi atat de usor.

Gandeste-te cu cat de multe mesaje intra in contact audienta ta, pentru ca exista si alte branduri similare cu al tau care vor sa o atraga. Astfel, doar mesajele cu adevarat relevante, create cu o directie clara, vor reusi sa capteze atentia. Si aici, vorbim in mod special, de o comunicare foarte clara.

Iata ce inseamna acest lucru:

  • Crearea de mesaje care adreseaza niste probleme reale
  • Adaptarea tonului si stilului de comunicare in functie de context
  • Conectarea cu audienta la nivel emotional

Poti masura si optimiza ceea ce conteaza cu adevarat

Printre obiectivele unei strategii de marketing, se numara masurarea datelor si optimizarea rezultatelor. Acest lucru este esential, deoarece ca antreprenor, nu e suficient doar sa te promovezi, ci trebuie sa stii si daca ceea ce faci functioneaza.

Iata ce iti permite sa faci o strategie eficienta:

ActiuniDetalii
Definirea obiectivelorDecizi daca vrei sa-ti cresti vanzarile, sa atragi lead-uri sau sa contruiesti o comunitate
Alegerea corecta a indicatorilorMasori rata de conversie, costul per lead si alti indicatori relevanti pentru tine
Testare si ajustareTestezi si imbunatatesti campaniile in functie de ce rezultate produc

In marketing, actiunile nu se fac niciodata izolat. De asemenea, nici rezultatele nu sunt intamplatoare. Fiecare actiune, trebuie sa poata fi corelata cu un rezultat. In momentul in care strategia ta e pusa la punct, poti observa ce parghii ai la dispozitie ca sa cresti.

Atunci cand stii exact ce functioneaza, ce nu si ce anume merita sa fie imbunatatit, iti poti directiona mai bine banii. Iei de acolo de unde nu ai obtinut rezultate, pui acolo unde lucrurile merg bine si investesti in tacticile care au potential.

O strategie buna iti aduce rezultate reale

Daca iti doresti ca promovarea afacerii tale sa nu fie in zadar, iti trebuie o strategie clara. Fie ca esti la inceput de drum sau esti de mult timp pe piata, strategia te ajuta sa-ti folosesti resursele in asa fel incat chiar sa obtii rezultate. In plus, daca nu te poti descurca singur, poti oricand sa apelezi la specialisti in marketing.

Raoul Bova, întâlnire cu publicul din Buzău: „Mă bucur că BIAF m-a adus aici, nu am mai fost în România. Mi-ar plăcea să joc în filme românești”

Toya Concept Events – Locația unde natura și eleganța scriu împreună povești de neuitat